niedziela, 7 października 2012

Kopciuszek motoryzacji...

"Kopciuszek" - nawet dziś, patrząc po tylu latach na to zdjęcie, każdy (normalny) facet wie, co mam na myśli...


... MOTOR - 38 (960) z dnia 20 września 1970r. - a w tymże numerze "Złoty Kask i co dalej?" gdzie przedstawiono dla mnie genialne zdjęcie Gazell na pochylni, na stadionie w trakcie zawodów...



MOTOR - 21 (943) z dnia 24 maja 1967r.



MOTOR - 22 (844) z dnia 31 maja 1970r. - zainteresowało mnie to zdjęcie i choć wiem, że zarówno błony fotograficzne jak i druk tamtego okresu mogą mylić, to różnice widać - lampa nawiązuje do siedzenia i nie jest to ten sam szary młotkowy kolor, co na wahaczu przednim, tylnym i na tylnym amortyzatorze (dolna część, bo góra to chrom) - czyżby jakiś "kremik", "beż"? nie znam takiego malowania...



MOTOR - 32 (954) z dnia 9 sierpnia 1970r. - "Gazela UMIERA" i znajduję już tylko nie związane z motocyklem zdjęcie z giełdy, choć właśnie ona jest na pierwszym planie...



Zdołałem przeglądnąć czasopismo do końca rocznika 1972 - o Gazel nie ma już wzmianek (te techniczne przytoczę jeszcze w następnych postach), a nie związane z tym motocyklem zdjęcia są wklejone do artykułów o innej tematyce, nie spisuję już numerów czasopisma...



Nie, żeby to był koniec artykułów o podłożu historycznym z pisma Motor - po prostu dość na dziś. Muszę przyznać, że trzeba poświęcić w Bibliotece chwile czasu, by to przeglądnąć, o fotografowaniu nie wspomnę - nie widziałem wielu z tych zdjęć, ani nie czytałem tych artykułów wcześniej - nie ma ich w internecie? nie ma ich na forum SHL? może nikt nie zadał sobie trudu, może...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz