czwartek, 15 września 2011

Amortyzatory, przód... (14.09.2011)

Marcin, szczęśliwy posiadacz MZtki, co chwila dopytuje, czy grzebię coś przy motorku - ajtam, ajtam, grzebię, grzebię, tylko czasu brak, a jak już się wezmę, to schodzi czasowo, że wydaje się jakby czas dziwnie szybko zapier..... - zaczynam o 17.30, a za chwilę mam 21.00 i dopiero rozebrane i zweryfikowane amortyzatory przednie...
Zanim zabrałem się za tę robotę, przygotowałem sprzęt do bitwy - już wcześniej opisywałem, że stan tych amortyzatorów jest opłakany - kupiłem jeden, niby nowy, lecz trochę dziwnie pomalowany komplecik na allegro, a drugi lekko zdekompletowany, kupiłem w Radomiu, bez nałożonych sprężyn, gdyż leżały osobno.
Zabrałem się za rozkręcanie - fantazyjnie zdrutowany na supełek gumowy odbojnik - ot Wujek coś tu majstrował jak nic.


Nie dość, cze kupiłem w Radomiu niby nowe części, ale korozja dolnego członu nie pozostawia estetycznych złudzeń - trzeba to rozkręcić i pomalować proszkowo.


Tak wyglądał składzik składający się z 3 kompletów.


Jakie było moje zdziwienie gdy miałem już wyciągnięte sprężyny. Patrząc od lewej strony: to sprzęt z amortyzatorów Wujka - heheheheheh jedna sprężyna dłuższa od drugiej. Te w środku to te z allegro - długość średnia. A te z prawej to sprężyny, niby nowe z Radomia. Co dziwne nie chodzi tu o ich rozciągnięcie - one mają różną liczbę zwojów - nad tym będę się musiał zastanowić i poczytać, ale pewnie wybiorę środkowa wersję.


Zlałem z amortyzatorów olej - ten czarny po lewej to z Wujowych, ten z prawej z niby nowych. Widać po ilości i kolorze. :) i tak naleję świeżutki...



A to nawet ja, który wspomaga się uchwytem wiertarskim, bo ręki brakuje przy rozbieraniu tych amortyzatorów. Kobitke to nawet jedną ręką się rozbierze, a tu jednak brakuje :)

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Części gumowe, takie jak np. amortyzatory https://powerrubber.com/kat/wibroizolatory/amortyzatory-gumowe/ szybko się zużywają i dlatego powinniśmy pamiętać o ich regularnej wymianie. Amortyzatory są bardzo istotnymi elementami odpowiadającymi za zachowanie warunków bezpieczeństwa podczas jazdy. Ich główną funkcją jest redukcja wszelkich skutków uderzeń, takich jak drgania, czy wstrząsy.

    OdpowiedzUsuń