niedziela, 17 marca 2013

Zapłon 0:0

Jak już kiedyś wspomniałem, chciałbym - może nie na co dzień, ale jednak, solidnie jeździć tym motocyklem po jego renowacji. Stąd pewne zmiany, które mają zapobiec problemom wieku dziecięcego tego motocykla. Stąd zdecydowałem się zastosować "bezstykowy, regulowany zapłon". Wszystko nabyłem tu:
http://www.sklepsm.pl/bezstykowy-regulowany-zaplon-gazela-p-54.html?cPath=9
Oprócz elementów, które znajdziecie na zdjęciu na tamtej stronie, jest instrukcja, jak wykonać i podpiąć. Nic więcej nie załączę, bo na stronie widnieje jak byk - "Wszystkie prawa zastrzeżone" - i na tym akcencie kończę te prawa autorskie, bo zaraz popadnę w paranoję :)
Do puki nie odpalę silnika, nie wiem, czy będzie to w ogóle działać. Czy zgodnie z opisem będzie miał większą moc? czy silnik będzie trwalszy? nie wiem, ale jak na wolnych obrotach będzie równiutko pracował, to uznam to za sukces i będę polecał. Czas spróbować...




Mogę dodać jeszcze jedną informację - system, z biegiem czasu tanieje :) kosztował 300,00zł - ja kupiłem komplet za 249,00zł, a teraz widzę, że jest po 199,00zł...

3 komentarze:

  1. Hej, jestem po kilku trasach swoja gazelką i coraz bardziej zastanawiam się nad zamontowaniem zapłonu bezstykowego. Możesz mi powiedzieć czy układ, który kupiłeś wymaga akumulatora czy jest zasilany bezpośrednio z alternatora? jakiś schemacik?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Janek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Układ wymaga akumulatora, jest tak podłączony, że przy wyciągniętym kluczyku nie bierze prądu, a po uruchomieniu jest ciągle zasilany z akumulatora.
      Co do mojej opinii, to musisz jeszcze poczekać - nie mam wiedzy jak to będzie działać i czy warto w to inwestować. Opisy w necie są bardzo skromne - schemacik mam, ale nie wiem czy go tu opublikuję, bo stanowi własność sprzedawcy, od którego nabyłem układ - przy zakupie sprzedaje instrukcję, co należy zrobić. 200zł to dużo i nie-dużo, ale czy się opłaci?...

      Usuń
  2. Nabyłem części za dużo mniejsze pieniądze, bo chce jeszcze ucywilizować moją SHLkę, więc przy jednym ogniu upiekę dwie pieczenie. Ciekawi mnie tylko podłączenie dla układu Gazeli, bo przy WSK 175 stosowane jest przewijanie cewki do zasilania modułu CDI. Z tego co piszesz to rozumiem, że zasilanie CDI jest po prostu z akumulatora? Będę miał również do dyspozycji moduł w pełni programowalny, gdzie będzie można ustawić wyprzedzenie zapłonu w poszczególnych zakresach obrotów. Masz może jakiś komunikator w zasięgu GG/Skype?

    OdpowiedzUsuń